Niniejsza polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem serwisu działającego pod adresem: www.adwokatszczecin.com.pl (dalej: „Serwis”).
- Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest adwokat Magdalena Pakuła – Zdyb, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Kancelaria Adwokacka Magdalena Pakuła – Zdyb, ul. Kopernika 1/4, 70-241 Szczecin (dalej: „Kancelaria”). Dane osobowe zbierane przez Administratora przetwarzane są na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Kancelaria zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych.
- W razie pytań dotyczących przetwarzania danych Użytkownik może skontaktować się z Kancelarią pod adresem e-mail: pakula.zdyb@adwokatszczecin.com.pl
- Zakres i cele przetwarzania danych osobowych
- Serwis umożliwia osobom odwiedzającym (dalej: „Użytkownicy”) kontakt z Kancelarią za pośrednictwem formularzy kontaktowych.
- W ramach swojej działalności Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe w celu:
- wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię, tj. w celu świadczenia usług na rzecz Użytkowników, a także w celach analitycznych, statystycznych oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z Użytkownikami, w tym w celu współpracy z innymi podmiotami (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Uprawnienia Użytkowników
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże, w zależności od okoliczności, odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić Kancelarii kontakt z Użytkownikiem lub wykonanie usługi na rzecz Użytkownika.
- Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i w przewidzianym w nich zakresie Użytkownikom przysługuje prawo dostępu do ich danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo przenoszenia danych oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Niektóre z tych uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej.
- Udzielona przez Użytkownika zgoda na przetwarzanie danych osobowych może być w każdym czasie cofnięta, co nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania danych, które miało miejsce przed wycofaniem zgody.
- Prawo do wniesienia skargi
Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi związanej z przetwarzaniem przez Kancelarię danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Okres przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię, jako administratora danych, związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Przekazywanie danych osobowych innym podmiotom
- Odbiorcami danych osobowych Użytkowników mogą być w szczególności: świadczące usługi na rzecz Kancelarii podmioty zajmujące się obsługą księgową i rachunkową, podmioty zajmujące się obsługą systemów informatycznych, sądy powszechne, sądy administracyjne, organy administracyjne oraz podmioty współpracujące z Kancelarią, którym dane mogą być przekazywane na potrzeby realizacji usług pomocy prawnej lub celem wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
- Kancelaria, w związku ze współpracą z innymi podmiotami, może powierzać przetwarzanie danych osobowych Użytkowników tym podmiotom. Jednakże w każdym przypadku podmioty te będą zobowiązane do zachowania w poufności danych osobowych Użytkowników oraz do przetwarzania ich zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
- Pliki cookies
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” oraz „stałe”. Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Zmiany polityki prywatności
W celu uaktualnienia informacji zawartych w niniejszej polityce prywatności oraz jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, niniejsza polityka prywatności może ulec zmianie. W celu zasięgnięcia informacji o sposobie ochrony danych osobowych, Kancelaria rekomenduje Użytkownikom regularne zapoznawanie się z postanowieniami polityki prywatności.